Great meals in a great country : Suriname

15:08:00


Surinamese food



I went to Suriname last week. It's a country (former Dutch colony) situated in South America. A lot of people with different origins are living there : Africans, Chinese, Europeans... and above all Indians. That's a great mix!

Je suis allée au Suriname la semaine dernière. C'est un pays (une ancienne colonie néerlandaise) située en Amérique du Sud. Beaucoup de personnes avec des origines différentes vivent là-bas: des Africains, des Chinois, des Européens... et surtout des Indiens. Quel beau mélange!

The thing I liked the most about this country is the food. They just have the best food in the world.

La chose que j'ai le plus aimée à propos de ce pays est la nourriture. Ils ont juste la meilleure nourriture du monde.

My family and I have been eating in a restaurant called Triple S in the capital Paramaribo, at the Hermitage Mall.

Ma famille et moi avons mangé dans un restaurant appelé Triple S dans la capitale Paramaribo, à l' Hermitage Mall.

My sister ate a plate of nasi. It's composed of rice, chickens and vegetables.

Ma sœur a mangé une assiette de nasi. C'est composé de riz, de poulet et de légumes.


Nasi Surinamese food


I decided to eat some bami. It's about the same as nasi but it's made of noodles.

J'ai décidé de manger du bami. C'est à peu près pareil que le nasi mais c'est fait de pâtes.



Bami Surinamese food


They served us some sauces with our meals. The one I took had a little sweet taste. Just perfect to match with my noodles.

Ils nous ont servis des sauces avec notre repas. Celle que j'ai prise avais un léger goût sucré. C'était juste parfait avec mes pâtes.

You really should try this restaurant. They cook a lot of different Surinamese meals.
You will spend a great moment there!

Vous devriez vraiment essayer ce restaurant. Ils cuisinent de nombreux plats surinamais différents.
Vous passerez un bon moment là-bas!


 ♡♡♡♡♡


My last article : http://lostinparadisespeech.blogspot.com/2015/07/diy-customize-mobile-phone-box-in.html

Where you can find me :

♡Join to become a member : lostinparadisespeech.blogspot.fr

♡E-mail : liparadisesp@gmail.com

♡Twitter : https://twitter.com/LIParadiseS
♡Tumblr : http://lostinpara-paradiso.tumblr.com/
♡Instagram : instagram.com/lostinparadisesp
♡Facebook : www.facebook.com/LIParadiseS
♡We Heart It : weheartit.com/LIParadiseS





You Might Also Like

0 commentaires