My workout routine

18:36:00

 Workout routine



Hello!! I hope that you're fine and that your comeback went quite well.

Bonjour!! J'espère que vous allez bien et que votre rentrée c'est très bien passée.

Today, we find ourselves for an article which I absolutely wished to do : my workout routine.
It is necessary to know that I used to be a big sportswoman between 2005 and 2014 : tennis, dance, rhythmic gymnastics, swimming, synchronized swimming and still : I've lost count of my hours of training!
Then, during the 2014-2015 comeback, I decided to quit synchronized swimming. According to me, there was too much pressure whereas I didn't do competitions. Thus, since September, 2014, I set up my own workout routine to not lose my flexibility, and my endurance that I acquired during these 4 years, because yes, I plan to get back into synchronized swimming  in about 2 years.

On se retrouve aujourd'hui pour un article que je souhaitais absolument faire : ma routine sport. Il faut savoir que j'ai été une grande sportive entre 2005 et 2014 : tennis, danse, gymnastique rythmique, natation et natation synchronisée et encore : je ne comptais plus mes heures d'entraînement! Puis, lors de la rentrée 2014-2015, j'ai décidé d'arrêter la natation synchronisée. Selon moi, il y avait trop de pression alors que je ne faisais même pas de compétions. Ainsi, depuis septembre 2014, j'ai mis en place ma propre routine sport afin de ne pas perdre ma souplesse, et mon endurance que j'ai acquises lors de ces 4 années, car oui, je compte refaire de la natation synchronisée dans environ 2 ans.


 Workout routine


So, let's go!

Alors, c'est parti!

Before beginning, I drink some water : it is really important to be necessarily hydrated before, during, and after the effort!

Avant de commencer, je bois de l'eau : il faut impérativement être bien hydraté(e) avant, pendant, et après l'effort!

First of all, I warm up as in all sports. I took a stand of the warm-up which I do in PE course to the high school : rotation of the head, the arms, the wrists, the ankles, the heels-buttocks, gone up by knees...

Tout d'abord, je m'échauffe comme dans tous les sports. J'ai pris une partie de l'échauffement que je fais en cours d'EPS au lycée : rotation de la tête, des bras, des poignets, des chevilles, talons-fesses, montées de genoux...

Then, we arrive at the serious things. I read on numerous sites that doing jump rope during 12 minutes amounts to a jogging of 30 min / 1h. Being a little (a lot) lazy, I prefer to do jump rope. However, I don't do it during 12 minutes, but during 5 minutes, I move on with 30 squatts, then I rest during 30 seconds and I repeat this exercise 3 times.

Ensuite, nous arrivons aux choses sérieuses. J'ai lu sur de nombreux sites que faire de la corde à sauter pendant 12 minutes équivaut à un footing de 30 min/1h. Étant un peu (beaucoup) feignante, je préfère faire de la corde à sauter. Cependant, je n'en fait pas pendant 12 minutes, mais pendant 5 minutes, j'enchaîne avec 30 squatts, puis je me repose pendant 30 secondes et je répète cet exercice 3 fois.

 Workout routine


I also do work my abs. Those are the ones that I do generally during my sessions, but I select only 4 by session and I vary during the other days.

Je fais également travailler mes abdos. Ceux-là sont ceux que j'effectue lors de mes séances en général, mais je n'en sélectionne que 4 par séance et je varie lors des autres jours.

 Workout routine


Finally, I end up this session by the flexibility, which I enormously lost and that I wish to find again. For that purpose, I do 10 beatings on the front , behind and on either sides (3 times). I also do these exercises :

Enfin, je termine cette séance par la souplesse, que j'ai quand même énormément perdue et que je souhaite retrouver. Pour cela, j'effectue 10 battements devant, derrière et sur les côtés (3 fois). Je fais également ces exercices :


 Workout routine


Above all, do not forget to stretch at the end of your session to avoid aches!

Surtout n'oubliez pas de vous étirez à la fin de votre séance pour éviter les courbatures !

Oh, and I was about to forget : I do this routine at least twice a week, but when I have more time, I don't mind to do one more ^^

Oh, et j'allais oublier : je fais cette routine au moins 2 fois par semaine, mais lorsque j'ai plus de temps ça ne me dérange pas d'en faire une de plus^^

* For the lazy ones, to motivate you a little bit, listen to some music, you will see that you'll be more relaxed! *

* Pour les feignants, pour vous motiver un peu, écoutez de la musique, vous verrez que vous serrez plus détendus! *


 Workout routine


I hope that this article will have pleased you! Do not hesitate to tell it to me in the comments, that always pleases ;)

J'espère que cet article vous aura plu! N'hésitez pas à me le dire dans les commentaires, ça fait toujours plaisir ;)


Lily 


Where you can find me :

♡Join to become a member : lostinparadisespeech.blogspot.fr

♡E-mail : liparadisesp@gmail.com

♡Twitter : https://twitter.com/LIParadiseS
♡Tumblr : http://lostinpara-paradiso.tumblr.com/
♡Instagram : instagram.com/lostinparadisesp
♡Facebook : www.facebook.com/LIParadiseS
♡We Heart It : weheartit.com/LIParadiseS

Rendez-vous sur Hellocoton !

You Might Also Like

16 commentaires

  1. Réponses
    1. Hi!! Thank you for your little nice comment ;) 😘

      Supprimer
  2. amazing blog post :D !! you can tell you worked really hard on your blog :)

    I love your blog design also

    come say hi
    Jadiee'sLittleBlog


    Jade

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Hello Jade! I'm glad my post pleased you. I try to do my best on my blog. I only have the time to post once a week, so I'm really excited you like it ;)

      You should thanks Marie-Claire from diaryofmarieblog.blogspot.com for the design, I'm so lucky to have her for helping me :)

      Xx 😘 (I will check your blog out)

      Supprimer
  3. Wow, you are dedicated. I need to learn from you!!

    Enclothed Cognition

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Haha! Yes I am. When I do something, I do it for real ;)

      xx

      Supprimer
  4. I'm always looking for new workout routines to try out, I will definitely have to give this one a go!

    The Velvet Black | UK Style & Beauty Blog

    RépondreSupprimer
  5. oh wow... serious workout regime! great sharing..
    http://sepatuholig.blogspot.com
    instagram.com/grace_njio

    RépondreSupprimer
  6. Hello! Yes, it is pretty serious but it helped me to think about something else than school!
    Thanks ;)

    RépondreSupprimer
  7. Great tips and post!
    xx Elle

    www.cherryblossomstreet.com - Swedish Model and Lifestyle/Travel blogger in TOKYO

    RépondreSupprimer
  8. Bravo pour la discipline sportive ! Effectivement, la corde à sauter, c'est très efficace !

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Salut! Et en effet la corde à sauter c'est vachement bien et ç'est relaxant je trouve!
      Je te fais de gros bisous :)

      Supprimer